Dogoterapia w naszej szkole. Wanilia zauroczyła wszystkich
Dziś w naszej szkole, w klasach 1-4, odbyły się pierwsze zajęcia z dogoterapii! To wyjątkowe wydarzenie, które wzbudziło wiele emocji zarówno wśród dzieci, jak i nauczycieli. Dogoterapia to forma terapii wspomagającej rozwój dzieci, opierająca się na kontakcie z wyszkolonymi psami terapeutycznymi. Jej celem jest poprawa samopoczucia, rozwój empatii oraz wspieranie zdolności komunikacyjnych i społecznych najmłodszych.
Podczas zajęć dzieci miały okazję poznać psiaka-terapeutę uroczą Wanilię , dowiedzieć się, jak odpowiednio się nim opiekować i jak nawiązać z nim kontakt. Uczniowie uczyli się również zasad bezpieczeństwa w kontakcie z psami, a także odpowiedzialności za zwierzęta. Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanego dogoterapeutę P.Anię ,która w przystępny sposób tłumaczyła, jak psy mogą pomagać w różnych sytuacjach, takich jak radzenie sobie ze stresem, lękiem czy trudnościami w nauce.
Dzieci były zachwycone obecnością czworonożnego przyjaciela i z entuzjazmem uczestniczyły w ćwiczeniach i zabawach. Zajęcia te mają nie tylko walor terapeutyczny, ale również edukacyjny – uczą dzieci szacunku do zwierząt oraz budują więź opartej na zaufaniu i wzajemnym zrozumieniu.
Pierwsze zajęcia z dogoterapii były dużym sukcesem i już teraz możemy z całą pewnością stwierdzić, że będą kontynuowane w kolejnych tygodniach , przynosząc dzieciom wiele radości i korzyści rozwojowych.